Accountmanagers hebben een zeer uitgebreid takenpakket. Dit leer je tijdens je Opleiding accountmanager. Je bent het directe aanspreekpunt van een klant van het bedrijf waar je voor werkt. Zo’n klant heeft allerlei wensen en jij probeert daaraan te voldoen. Je denkt met ze mee, helpt ze met het vinden van oplossingen voor problemen en zorgt ervoor dat de klant tevreden blijft. Dat is maar een kleine greep uit de mogelijke taken van een accountmanager. Ze hebben bijvoorbeeld ook talent om de beste deals te sluiten. Door slim te onderhandelen help jij het bedrijf waarvoor je werkt verder. Er zijn maar weinig functies waarbij je zo’n uitgebreid takenpakket hebt als de functie van accountmanager. Een accountmanager is assertief en staat communicatief sterk in de schoenen. Hij of zij heeft oog voor detail en is bovendien klantgericht.
Leer alles over het manager van account bij Fabius Opleidingen
Bij Fabius kun je alles leren om een goede accountmanager te worden. Bij dit opleidingsinstituut wordt er veel aandacht besteedt aan het communiceren met klanten. Op die manier leer je op een gestructureerde manier hoe je moet onderhandelen. Het sluiten van de beste deals is namelijk ook onderdeel van wat een accountmanager kan doen. Bij onze opleiding staat de student centraal. Er is veel ruimte voor persoonlijke begeleiding en de leerkrachten staan altijd voor je klaar als je problemen of vragen hebt. Een accountmanager dient een open en vriendelijke houding te hebben zodat klanten graag contact met je op willen nemen. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en als ze problemen hebben komen ze bij jou. Bij de opleidingen van Fabius leer je om te gaan met lastige klanten, hoe je vragen volledig en precies kunt beantwoorden en hoe je problemen het beste aan kunt pakken. Met deze skills in huis ben je in staat om een geweldige accountmanager te worden.